سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تقدیم به استاد خوب و گرامی که فروتنانه درس دادو هیچ گاه در کلاس درس از خود تعریف و تمجید نکرد. او گمنام به کلاس می آمد و فروتن میرفت. 

 

 

 

سه غزل از استاد قربان ولیی
تنها سکوت
     پیچیده در ترنم هستی ، صدای تو
    ای راز ناگشوده هستی ، خدای تو
    هر سو که چشم می رسد، آنجا حریم توست
    آخر، کجای عالم ما نیست جای تو؟
    هر لحظه در عروجی و هر دم فراتری
    کی می رسد عقاب تخیل به پای تو؟
    کشکول آسمان که پر است از ستاره ها
    چشم گشوده ای ست به روی عطای تو
    از بس که در نگاه تو «هو» موج می زند
    گویی خدا نشسته در آنجا، به جای تو
    دریای بی کرانه عقل و شهود و عشق
    ای آبروی عالم ما موج های تو
    هر شاعری که وصف تو گفته ست، دیده است
    تنها سکوت بوده سزای ثنای تو
    در واپسین نگاه به رویت، دو شعله آه
    آن آخرین غزل که بگویم برای تو

    
    
    برای دیدن تو
    نشد که آینه باشم برای دیدن تو
    بیا که آینه خواهم شد از رسیدن تو
    فرود آمدنت را چقدر بیتابم
    تمام خواهش محضم به شوق چیدن تو
    حرام باد به چشمان ابری من خواب
    مباد خفته بمانم دم وزیدن تو
    بیا که ناشدنی شد به تو رسیدن من
    چه ساده می شود اما به من رسیدن تو
    به اوج عجز رسیدی پرنده زخمی
    همین فراز هدف بود از پریدن تو
    
    
    حیرت روشن
    در این دقیقه که سرشارم از درخشانی
    سلام، حیرت روشن! چقدر می مانی؟
    بمان که اوج بگیرم به سمت آبی ها
    زلال نور بنوشم ، در آن فراوانی
    سلام حیرت روشن، درنگ کن بنشین
    به چشم، کرده ام این خانه را چراغانی
    لطیف می وزی و عقل در پریشانی ست
    چه وحدتی است در این حالت پریشانی
    سلام، حیرت روشن، خوش آمدی، بگذار
    که با تو سیر کنم در سکوت نورانی

 






تاریخ : جمعه 88/8/29 | 1:37 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
image عقیلی کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا

  سوم آذر مراسم بهترین‌های آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.
 کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز فهرست نامزدان بهترین های آسیا در سال 2009 را منتشر کرد و قرار است در این مراسم 18 جایزه به نفرات برتر زنان و مردان فوتبال آسیا اهدا شود.
 در این میان و در بخش فدراسیون ها، فدراسیون فوتبال ایران برنده جایزه بهترین فدراسیون سال گذشته، فدراسیون فوتبال ژاپن (که همیشه در این سال ها نامزد دریافت جایزه بوده است)، فدراسیون فوتبال عراق و فدراسیون فوتبال امارات که اصلاحات بسیاری در فوتبال این کشور بوجود آورد چهار نامزد این بخش هستند.
 همچنین نشان افتخار بهترین فدراسیون در بخش زنان هم به یکی از فدراسیون های ژاپن، ویتنام، چین، کره جنوبی و کره شمالی خواهد رسید.

 در بخش انتخاب بازیکن سال آسیا بهترین بازیکنان سال آسیا به تعداد 6 نفر رسیده است. این بازیکنان در بازی های AFC و FIFA توانسته اند بیشترین نمرات را از (MVP) Most Valuable Player )بگیرند.
 هادی عقیلی از ایران ،فیراس الخطیب از سوریه، کنگو ناکامورا از ژاپن، محمد نور از عربستان، سید محمد عدنان از بحرین، یوشیتو اندو از ژاپن 6 بازیکنی هستند که در انتظار جایزه بهترین بازیکن سال 2009 آسیا به سر می برند. بدین ترتیب هادی عقیلی پس از بازی ایران و اردن امان را به مقصد کوالالامپور ترک خواهد کرد تا در مراسم انتخاب بهترین های AFC شرکت کند.
 در بخش بازیکن زن سال آسیا کسی کاندیدا نشده است چون امسال مسابقات زنان آسیا در رده سنی بزرگسالان برگزار نشد امسال بهترین بازیکن و بهترین مربی زنان انتخاب نمی شوند.سایر بخش ها به شرح زیر است:
*الماس آسیا
نام بهترین فرد برای دریافت جایزه دیاموند آسیا تا روز سه شنبه و اهدا جوایز پوشیده می ماند. او ممکن است کسی همطراز سابورو کاوابوچی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن، سپ بلاتر رئیس فیفا، لنارت یوهانسون مدیر سابق یوفا ویا کن ناگانوما برندگان قبلی این عنوان باشد.
*جوان سال آسیا
در بخش مردان کی سونگ یئونگ و کیم مون وو از کره جنوبی که بهترین گلزن آسیا در بازی های جام جهانی جوانان بود و احمد خلیل اماراتی نامزد هستند.در بخش زنان هم تنها دو بازیکن زن جوان کاندید هستند که مانا ایوابوچی از ژاپن و جی سو یون از کره جنوبی نام دارند.ایوابوچی برنده جایزه بهترین بازیکن زن سال 2008 امسال نامزد بهترین بازیکن زن سال فیفا هم هست.
*بهترین سرمربی
هو جونگ مو مربی کره جنوبی، کیم جونگ هون مربی کره شمالی و تاکشی اوکادا از ژاپن که هر سه تیم هایشان را به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رسانده اند در بین آخرین نامزدان قرار دارند.
*بهترین داور و کمک داور
یوئیچی نیشیمورا از ژاپن، متیو بریز از استرالیا و راوشان ایرماتوف از ازبکستان که در سال قبل بازی‌های حساسی را در آسیا سوت زدند به عنوان نامزد انتخاب شده اند.
در بخش زنان هونگ ایون آ از کرجنوبی، ملکشام جاکوی از استرالیا و کامنوئنگ پانیپار از تایلند نامزدان بهترین داور زن سال هستند.نامزدان بهترین خط نگه دار مرد تورو ساگارا از ژاپن، متیو کریم از استرالیا و بهادور کوچکاروف از قرقیزستان هستند و از بین زنان ژانگ لینگلینگ از چین ، هایسه یوشیزاوا از ژاپن نامزد شده اند.
*بهترین ناظران
از مسابقات سال گذشته که تمرکز بر حرفه ای گرایی بیشتر از هر زمان دیگر بود طلال سویلمین از اردن، سانیل سناویرا از سری لانکا، مازن رمضان از لبنان و عبدول غفور حمید از مالدیو به عنوان نامزد بهترین ناظران مسابقات آسیایی درآمدند.
در جمع زنان نیز امیلی لائو از هنگ کنگ، کانیا کئومانی از لائوس و تیسی لو تینگ از چین در انتظار نام نهایی برای ناظر زن سال آسیا هستند.
*بهترین باشگاه
قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نام پوهانگ استیلرز کره جنوبی را در آخرین روزها به جمع نامزدان بهترین باشگاه سال آورد. به همین ترتیب کویت اس سی قهرمانی ای اف سی کاپ و الاتحاد عربستان نایب قهرمان لیگ قهرمانان دو نامزد دیگر این جایزه شدند.
*بهترین تیم
تعجبی ندارد اگر سه نامزد نهایی بهترین تیم های آسیا از بین آنهایی باشد که به جام جهانی 2010 آفریفا صعود کرده اند و به موفقیت بزرگی رسیده اند.کره شمالی که برای دومین بار بعد از 1966 به جام جهانی رسیده، کره جنوبی به خاطر هشتمین صعود پیاپی و استرالیا شایسته ترین های دریافت جایزه بهترین تیم سال 2009 آسیا بوده اند.در بخش زنان هم تیم جوانان ژاپن که قهرمان همین رده مسابقات در آسیا شد، تیم زنان زیر 19 سال کره جنوبی و تیم زیر 16 سال کره جنوبی که همین هفته به قهرمانی نوجوانان آسیا رسید نامزد بهترین ها شدند.
*بازی جوانمردانه
این جایزه اگر بیشتراز بقیه جوایز نباشد اهمیتی کمتر از آنها هم ندارد. رقبای مردانه این بخش ژاپن و عربستان سعودی هستند.در قسمت زنان هم فدراسیون فوتبال ژاپن بدون رقیب مانده است
.




تاریخ : پنج شنبه 88/8/28 | 12:20 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
نو مسلمانان سبز
سلام!
این مطلب رو از وب بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی گرفتم  من هم حیفم اومد این مطالب رو کپی نکنم.
قبل از تحریر:پیشاپیش از این مطلب سانسور نشده! معذرت میخوام.راستش این مطلب روچند روز پیش کیهان زده بود و حیفم اومد که شما اونو نخونین.

یک عضو فراری حلقه ی کیان تعریف جالبی از جنبش سبز کذایی ارائه کرد.مجید محمدی در تعریف این جریان هرهری مسلک نوشت:آنها اهل ریاضت کشی نیستند. میخواهند با شورت کوتاه و تاپ بیرون بیایند!!.میخواهند سینه بزنند و شب اگر هوس کردند لیوان شرابی بنوشند. میخواهند در بالای کوه زیر چادر هرکه را خواستند در آغوش بگیرند و گرم شوند!!!.میخواهند از زندگی لذت ببرند. میخواهند دوست پسر یا دوست دخترشان را هر کجا که خواستند ببوسند!!)

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی با کولاژ(ترکیبی) و نامتعین توصیف کردن عناصر میدانی جریان مذکور مینویسد:(آنها چگونه میتوانند ندای الله اکبر سر دهند و در عین حال با دوست دخترشان به راه پیمایی بیایند؟چطور میتوان در ملاعام روزه خواری کرد و نصرمن الله و فتح قریب سرداد؟چطور در نمازجمعه به نحو مختلط و با کفش می ایستند و در پشت سر هاشمی رفسنجانی نماز میخوانند و به جای صلوات سوت و کف میزنند؟آنها ریاضت کش نیستند...)






تاریخ : دوشنبه 88/8/25 | 7:43 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

 

اختلال وسواس – جبری چیست ؟

 

نگرانی ها – تردیدها ، باورهای خرافی که معمولاً‌ در زندگی روزمره شایع هستند اگر جنبه افراطی و شدید به خود بگیرند وسواس می نامند . مثلاً یک فرد در هنگام شستشوی دست و یا بدن و یا بازرسی و چک کردن ، به صورت خیلی زیاد و شدید دست به این عمل بزند که  در مواقع وجود مانع فرد دچار اضطراب و استرس شود .

اختلال وسواس به دو صورت فکری و عملی نمود می کند و در تمام سنین رخ می دهد اما در سنین جوانی کمی شایعتر می باشد .

 

-    وسواس فکری ؛

افکار ، تصاویر یا تکانه هایی هستند که مکرراً رخ می دهند و احساس می شود خارج از کنترل هستند که شخص نمی خواهد این افکار را داشته باشد و آنها را ناراحت کننده مزاحم و بی معنا تلقی می کند .

 

شایعترین نوع وسواس فکری عبارتند  از :

 ترس های آلودگی به میکروب ها و چرک

 تردید و شک نسبت به انجام دادن درست یک کار

 افکار مزاحم در خصوص تکرار یا عمل پرخاشگرانه یا جنسی

تقارن و یا دقت بیش از حد

 شک دینی و یا اخلاقی مفرط

 

-    وسواس عملی ؛

- اعمال اجباری هستند که شخص بارها و بارها و بر طبق یکسری قواعد و مناسکی برای خنثی کردن افکار وسواسی خود اقدام به انجام آن می کند.

شایعترین نوع وسواس عملی عبارتند از :

        وارسی ‌

         شستشو

         شمارش

         پرسیدن و یا اعتراف

         تقارن و دقت

         ذخیره سازی و یا انبار نمودن می باشد .

 

ولی علائمی مانند نفرت و یا نگرانی از دفع ترشحات بدن ( مانند ادرار ، مدفوع ، بزاق )‌ترس از احتمال وقوع اتفاقی وحشتناک ( آتش سوزی ، مرگ وابستگان ، زهدورزی و عبادت مفرط ، اعتقاد به اعداد سور و نحس ،‌ مسواک زدن شدید و مفرط ، رسیدن به سرو وضع خود به نحو افراطی رسیدن ، مو کندن از بدن و ناخن جویدن هم ممکن است از علائم وسواس باشد .

این بیماری در مواردی با افسردگی همراه می باشد .

 

¯   توصیه به خانواده ها :

? – استرس و موارد بحران وضعیت بیمار را بدتر کرده و احتمال عود را افزایش می دهد لذا علی رغم ایجاد مشکلات و آشفتگی در خانواده به واسطه این بیماری در منزل سعی نمایند فضای با آرامشی برقرار باشد .

? – بیمار روانی نیاز به درک خود از طرف دیگران دارد لذا پائین آوردن انتظارات به طور موقت ، مهربان و شکیبا بودن کمک کننده خواهد بود .

? -بدانید بیمار برای رفع اضطراب خود دست به اعمال و مناسک وسواس گونه می زند و هیچ کس به اندازه خود او از رفتارهایش متنفر نمی باشد . لذا از قضاوت و یا مسخره نمودن اعمال او حذر نمایند .

? - شما درگیر رفتارهای وسواسگونه بیمار نشوید اما حد و حدود این اعمال باید به روشنی مشخص شده و فرد وسواسی طبق همان محدودیتها و قواعد عمل نماید .

? - به بیمار جهت ترک اعمال خود فشار وارد نیاورید ولی به طور دائم به تکالیفی که درمانگر برای انجام تکالیف خاص تعیین نموده گوشزد نمایند .

? - حرکات رفتاری که برای بیمار بسیار سخت است و قادر به انجام آن نمی باشد به صورت آهسته و در دراز مدت تغییر دهید و همیشه تغییرات را به بیمار گوشزد نمائید .

?- خشونت ، تهدید به خودکشی و یا دیگر کشی را جدی بگیرید .

?- باید مواظب اعتماد به نفس بیمار باشید بجای او تصمیم نگیرید ولی در تصمیم گیری او را کمک نمائید .

? - فعالیتهای روزانه دویدن ، شنا ، ورزشهای گوناگون که باعث صرف انرژی می شود را زیاد نمائید .

?? - تلاش موفقیت آمیز فرد برای موفقیت در برابر وسواس را مورد تشویق قرار دهید .

?? - دائم رفتارها و علائم بیماری را زیر نظر داشته باشید در صورت ظهور علائم جدید و علائم عود مسئله را با درمانگر در میان بگذارید .

 

 

” نمی توانم جلوی خودم را بگیرم ! “

نا هنجاری وسواسی – جبری

مریم می ترسد که به هرچیزی دست بزند آلوده به میکروب باشد . بنابراین برای باز کردن درها دستکش می پوشد و هر چند دقیقه اجباراً دست خود را می شوید تا از شر میکروبها خلاص شود . بابک آنقدر زیاد متوجه مرتب بودن است که ساعتها در مرتب کردن و باز آرایی چیزهای روی میزش صرف می کند . او قبل از آنکه همه چیز را دقیقاً سر جایش گذاشته باشد نمی تواند خانه را ترک کند.

اینها فقط دو نمونه از آثار ناهنجاری وسواسی – جبری است که نوعی اختلال اضطرابی      می باشد که مانع کارایی کامل بسیاری از مردم می گردد . ناهنجاری وسواسی – جبری اغلب در نوجوانی یا جوانی آغاز می شود و حدود 2% جمعیت ایالات متحده را مبتلا می کند که شامل حدود 1 در 200 کودک و نوجوان می شود .

فرد مبتلا به ناهنجاری وسواسی – جبری معمولاً از ترسهای غیر منطقی یا افکار وسواسی رنج می برد و اغلب به صورت جبری رفتاری تکراری را برای برطرف کردن اضطراب ناشی از آن افکار وسواسی انجام می دهد . او معتقد است که اگر این رفتار را انجام ندهد اتفاق بدی خواهد افتاد . زندگی افراد مبتلا به این اختلال پراز اضطراب و شرمساری است و اغلب قبل از تشخیص و درمان سالها در عذاب هستند . پس از تشخیص افراد مبتلا به ناهنجاری      وسواسی – جبری را         می توان با دارو یا رواندرمانی یا ترکیبی از آندو بخوبی درمان کرد.

داروهای متعددی در مهار علائم اختلال وسواسی – جبری در بالغین مؤ‌ثر بوده اند (مطالعه ای در شماره 25 نوامبر 1998 جاما نشان می دهد که سرترالین هیدوکلراید دارویی بی خطر و مؤثر در درمان کوتاه مدت کودکان و نوجوانان مبتلا می باشد )

 

اختلال وسواسی – جبری چیست ؟

این ناهنجاری نوعی اختلال اضطرابی است . افراد مبتلا از افکاری تنش زا و ناخواسته (فکر وسواسی) بستوه می آیند که اغلب بسیار ناخوشایند هستند . این فکرهای وسواسی ممکن است نگرانی از آلودگی با میکربها یا نجاست ، ترسهای بی دلیل از  آسیب دیدن یا صدمه  زدن به دیگران ، ترس از دست دادن کنترل و عمل بر اساس انگیزش های تهاجمی ،‌ یا تردیدهای زیاد مذهبی یا اخلاقی باشد.

 بسیاری از مبتلایان به این ناهنجاری می پذیرند که افکار آنها بی معنی است اما نمی توانند به آنها فکر نکنند چون منجر به پریشانی بزرگی می شود . در پاسخ به این افکار وسواسی ، آنها ممکن است به افکار جبری رفتارهای مقرراتی (عمل جبری ) دچار شوند که بشدت تکرار می شوند تا به آنها در برطرف کردن اضطراب ناشی از افکار وسواسی کمک کنند . این اجبارها ممکن است به شکل شستشوی زیاد ، یا بازرسی های مکرر برای اطمینان از مرتب بودن اوضاع باشد .

 

 

علل:

علت دقیق ناهنجاری وسواسی – جبری هنوز در جریان تحقیق است . عده ای بر این باورند که ممکن است ناشی از نامتعادل بودن سروتونین باشد که یک پیامبر شیمیایی در نفر است که تصور می شود در کنترل وضعیتهای خلقی و هشیاری دخالت دارد .

 

علائم :

علائم ناهنجاری وسواسی – جبری طیفی از خفیف تا شدید را در برمی گیرد . عده ای ممکن است فقط به فکرهای وسواسی دچار باشند . برخی ممکن است بتوانند افکار وسواسی و رفتارهای جبری خود را برای مدت کوتاهی مهار کنند و بدینوسیله علائم خود را در مدرسه یا محل کار پنهان کنند . اما هنگامی که وضعیت شدید تر می شود ،‌ اختلال وسواسی – جبری آنقدر زندگی فرد را اشغال می کند که دیگر نمی تواند در فعالیت های روزانه عملکرد داشته باشد چون بسیاری از وقت خود را صرف مراسم وسواسی خود می کند . ناهنجاری وسواسی – جبری گاهی همراه افسردگی ،‌ اختلالات تغذیه ای ، ناهنجاری سوء‌ مصرف مواد،‌ یک ناهنجاری شخصیتی ، ناهنجاری نقصان توجه یا دیگر ناهنجاریهای اضطرابی می باشد . این اختلالات همراه ،‌ در ترکیب با تمایل به پنهان کردن مشکل ،‌ تشخیص و درمان ناهنجاری را بسیار مشکل می کنند . و بدین ترتیب افراد مبتلا به ناهنجاری وسواسی – جبری تا سالها پس از شروع علائم هیچ درمانی دریافت نمی کنند .

 

درمان :

این ناهنجاری را اگر زود تشخیص داده شود ، می توان بخوبی با ترکیبی از روان درمانی (‌بویژه رفتار درمانی ) و دارو درمانی معالجه کرد . یک رویکرد ویژة رفتار درمانی بنام ”مواجهه وجلوگیری از پاسخ“ تاثیر خود را در درمان بیماران وسواسی – جبری ثابت کرده است . این رویکرد شامل مواجهه کردن عمدی بیمار با فکر یا شیء  هراس آور بصورت مستقیم یا از راه تصور خیالی است . مطالعات اخیر نشان داده اند که داروهایی که بر پیامبر عصبی سروتونین اثر  می گذارند ، علائم ناهنجاری وسواسی – جبری را چشمگیرانه کاهش می دهند.

تاثیر نماز بر وسواس فکری

امام صادق (ع): 

شیطان به وسیله وسواس نمی تواند به ضرر بنده خدا کاری کند، مگر آن که بنده از یاد خدا اعراض کرده باشد.
.

" وسواس(Obsession)" از قدیمی ترین اختلالات شناخته شده روانی است که بین مردم از شیوع نسبتا بالایی برخوردار است . وسواس را امروزه در دو عنوان کلی "وسواس فکری" (مانند احتیاط یا تنفر مربوط به ترشحات و مواد دفعی بدن، ترس از وقوع اتفاقات وحشتناک مثل آتش سوزی و مرگ و ...) و "وسواس عملی"(مانند شست و شوی دست، استحمام، آرایش مفرط، امتحان درها و قفل ها، مرتب و منظم کردن، احتکار و جمع آوری و ...) طبقه بندی می کنند.

موضوع سخن امروز ما "وسواس فکری" است که می تواند مشکلات متعدد و مسایل آزاردهنده بسیاری را برای شخص مبتلا و اطرافیانش به همراه داشته باشد. در این حالت شخص مبتلا ممکن است تصاویری ذهنی به شکل صحنه های وحشتناک و ناراحت کننده بسیاری داشته باشد که هر چه بیمار سعی در مقاومت در مقابل آنها دارد، نمی تواند از آنها خلاص شود. این وسوسه فکری از موضوعات بسیار کلی مانند سؤال ذهنی درباره اینکه: چه کسی خدا را آفریده؟ هدف از زندگی چیست؟ و ... گرفته تا افکار گناه آلوده جنسی و ترس های مرضی و .. متفاوت است و تقریبا همه این افکار بیمار را در وضعیت وحشتناکی قرار می دهند.

اما درست بر خلاف آنچه که در مورد شخصیت هایی مثل "جان بانی یان" (خطیب و مؤلف انگلیسی در قرن هفدهم) که به شدت از افکار وسواسی در ارتباط با خدا و مذهب رنج می برد، دیده شده، به نظر می رسد مذهب و شکوهمندترین جلوه آن یعنی "نماز" می توانند در زدودن وسواس فکری نقش بسیار مهمی بازی کنند.

گواه این موضوع نیز یادآوری این مساله است که در منابع اسلامی وسواس پدیده شناخته شده ای است و از آن به عنوان "وسوسه ای از سوی شیطان" اشاره می شود؛ به عنوان مثال در کتاب اصول کافی (باب عقل و جهل) آمده است: "در نزد امام صادق (ع) شخصی را به عقل و درایت نام بردند و گفتند او وسواس دارد، حضرت فرمود: چگونه عاقل است که شیطان را اطاعت می کند؟"

در این مورد حتی منابع اسلامی از قول معصومین (ع) روش های متعددی را برای پیشگیری و درمان وسواس پیشنهاد کرده اند که از آن جمله بهره از ادعیه و اذکار خاصی از جمله (لا اله الا ا…) و (لا حول و لا قوه الا باا …) می باشد که در حقیقت ما حصل همه آن روش ها را می توان در "ذکر خدا" خلاصه کرد.

در منابع علمی جدید، برای متوقف کردن افکار وسواسی ، علاوه بر درمان های دارویی و حتی قبل از آن، از روش های خاصی استفاده می شود که مهم ترین آنها روش "توقیف فکر" نام داد و بدین ترتیب است که از بیمار خواسته می شود که به طور عمد افکار وسواسی خود را آزاد بگذارد و در این بین ناگهان درمانگر با صدای بلند و بیزار کننده، فریاد می زند: ایست!؟! به نظر می رسد این عمل جریان فکر وسواسی را متوقف می کند. 

با این وصف برخی از اذکار و توجهات حین نماز، نه تنها با این قبیل روش ها قابل مقایسه است، بلکه بسیار موثرتر به نظر می رسد.

استفاده زبان و ذهن از ذکر "غیر المغضوب علیهم و الضالین" که جدایی راه مؤمن را از ابلیس و شیطان نشان می دهد، دست کم ده بار، طی نمازهای یومیه و فیض بردن از سوره مبارکه "ناس" بعد از حمد، بخصوص توجه آیات شریفه "من شر وسواس الخناس، الذی یوسوس فی الصدور الناس" به عنوان عواملی قدرتمند در توقف افکار وسواسی مطرح هستند.

همان طور که اشاره شد ائمه معصوم (ع) که پزشکان حقیقی بشرند، برای دوری از وسواس "ذکر خدا" را پیشنهاد کرده اند و این فرمان الهی است که:

(اقم الصلوه لذکری) "برای ذکر من نماز را به پا دارید".






تاریخ : دوشنبه 88/8/25 | 7:22 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

 

وبلاگ فریازان عباس عبدالمحمدی   

 

         

 

 

 

                                                    

فرهیختگان فریازان

 

سلام به فریازانیهای عزیز !

افراد زیادی از فریازان  نام این روستای بزرگ را با تلاش و کار خود زنده نگهداشته اند و باعث شده اند من و توی فریازانی همیشه به فریازانی بودن و ماندن خود ، افتخار کنیم.

دراین پست قصد دارم یکی از این عزیزان فرهیخته فریازان را به شما دوستان معرفی کنم.

در فریازان ما او را به نام یداله فرزند عسگری میشناسیم.

 در زیر روزمه کاری او را برای شما دوستان می آوریم .

یداله عبدالمالکی فرزند غلام حسین

متولد 1352  در محله بالای  روستای فریازان

 

سوابق تحصیلی

دیپلم ریاضی و فنی دبیرستان امیرکبیر تویسرکان 1370

لیسانس علوم اقتصادی دانشگاه بوعلی همدان 1374

فوق لیسانس علوم اقتصادی دانشگاه تهران 1379

سوابق کاری

کامند بیمه دانا از فروردین 1378

سوابق مدیریتی

3 سال معاون شعبه انقلاب تهران

رییس شعبه نمونه سال1386 شعبه انقلاب تهران

رییس شعبه نمونه سال1387 شعبه استان همدان

سایر سوابق تحصیلی

دیپلم موسسه ملی زبان انگلیسی 1385

مدرس موسسه آموزش کنجنامه همدان

هم اکنون آقای عبدالمالکی رییس شعبه بیمه دانا استان همدان میباشد. ضمن عرض خسته نباشی به این عزیز و کلیه همکارانشان در بیمه دانا شعبه همدان برایشان آرزوی موفقیت روز افزون وسلامتی را داریم.

 

در پایان به قسمتهایی از گفته های وی در سمت ریاست شعبه بیمه دانا همدان  به نقل از روزنامه همدان پیام توجه بفرمایید:

ما با داشتن محیطی زیبا، صمیمی،کارکنان متعهد و رفتار سنجیده سعی در افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش انواع بیمه ها داریم. وی افزودشرکتهای بیمه میتوانند به دو شکل ارائه خدمات دهند،یکی ارائه خدمت به شیوه محصول مدار که در این شکل ابتدا شرکت این نوع خدمت را تولید م یکند و سپس به دنبال مشتری  میرود. شیوه دوم ارائه خدمات مشتری مدار است که شرکت متناسب با نیاز مشتری به تولید خدمت می پردازد.

عبدالمالکی در خصوص نحوه فعالیت بیمه دانا درا ستان همدان گفت: بیمه دانا در استان با داشتن پانزده نماینده فعال در شهرستانهای نهاوند، رزن، تویسرکان، اسدآباد، ملایر و

همدان و 18 کارشناس مجرب در شعبه، روند ارائه خدمات مشتر ی مدار را سر لوحه کار خود قرار داده است. هدف ما در بیمه دانای استان افزایش فروش بیم هنامه از طریق شبکه فروش و ارائه مشاور ه و روشهای راهبردی است در واقع هدف ما حمایت از نمایندگان و ارائه خدمات پس از فروش بیم هنامه، و پرداخت خسارت به بیمه گذاران و بیمه شدگان عزیز میباشد.

عبدالمالکی ا زبیمه درمان،باربری،ا تومبیل، آتش سوزی، مسؤولیت، عمر، پس انداز، مهندسی وخامی، بیمه عمر و  حوادث گروهی به عنوان انواع بیم هنامه بیمه دانا نام برد.

وی در توضیح بیمه درمان گفت: بیمه های اشخاص و بالاخص درمان، نخستین زمینه فعالیت بیمه دانا در بدو تاسیس بوده است و این سابقه در کنار اهمیت ویژ ه ای که سلامت و شادابی منابع انسانی برای توسعه هر جامعه دارد سبب گردیده بیمه دانا با لحاظ کردن دغدغه های جامعه درخصوص معضلات و هزینه های درمان، نگاهی ویژه به بیمه درمان گروهی داشته باشد و با ارائه طرحهای متنوع و نوین سعی در رفع نگرانی های بیماران و خانواده های آنان نماید.

وی جبران هزینه های بستری در بیمارستان، جبران هزینه های تشخیص پزشکی و درمان سرپایی، هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم، پرداخت هزینه های انتقال بیماردر مواقع اورژانس به شرط بستری شدن وهزینه های اعمال جراحی بیمارستانی خارج از کشور را از انواع پوششهای قابل ارائه بیمه دانا عنوان کرد وافزود: از طرفی طرح جامع بیمه های عمر شامل: زندگی،سرمایه گذاری، حوادث تمام اوقات، سرمایه فرزندان،مانده بدهکار، تامین خانواده، عمر زمانی، تشکیل سرمایه بازنشستگی، آتیه فرزندان، مسافرین به خارج از کشور و آرامش زندگی است. بیمه دانا با طراحی و ارائه انواع بیمه های عمر و  پس انداز امیدوار است دین خود را در ایجاداطمینان و آرامش به هموطنان اد ا نماید.

متن کامل این گفتگو را با کلیک بر  این سطر  بخوانید.

 






تاریخ : یکشنبه 88/8/24 | 2:22 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.