انا لله و انا الیه راجعون
جناب آقای اسلام حاج میرزائی و خاندان محترم و معزز:
درگذشت پدر دلسوز و زحمت کشتان، جناب آقای علی میرزا حاج میرزائی را به جنابعالی ، خانواده محترم ، بستگان و سایر دوستان تسلیت عرض می نمایم.
از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان طول عمر با عزت و صبر جمیل را مسئلت دارم.

دوست شما :   عباس عبدالمحمدی

شمع طاقانک

تاریخ : چهارشنبه 90/1/24 | 9:49 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

مسابقات فوتبال جام وحدت و دوستی با حضور هشت تیم و با همکاری هیات روستایی و عشایر شهرستان و دهیاری روستای فریازان در تعطیلات نوروزی  سال 90 همچون سالهای قبل با شور و اشتیاق فراوانی در روستای فریازان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات تیم های فوتبال از روستاهای فریازان ، قلی لاله و کریم آباد با انجام 22 بازی شرکت داشتند که در پایان تیم های ستاره سرخ فریازان ، پاسارگاد فریازان و وحدت فریازان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.  لازم به ذکر است تیم ستاره سرخ تنها با یازده بازیکن و بدون بازیکن تعویضی موفق با کسب عنوان اولی این دوره از مسابقات گردید. هدایت تیم ستاره سرخ فریازان به عهده جواد عبدالمالکی ( جواد عین اله ) بود.

تاریخ : چهارشنبه 90/1/24 | 9:44 صبح | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()

با سلام و عرض تبریک سال نو خدمت همه دوستان و آشنایان و نیز شما فریازانی های عزیز و دوست داشتنی !

امیدوارم سال خوبی در پیش رو داشته باشین و در امور کاری و  خانوادگی موفق و پیروز باشید ( ایشالا  )

راستشو بخواین من  از  تاریخ 28/12/89  که از تهران به اشتهارد رفتم و از اونجا هم با مجید زنگنه و خواهرام و دیگر دامادمون نصرت اله سوری که به فریازان اومدیم فقط تونستم که روز عید نوروز   رو تو فریازان باشم و در روز دوم عید به همراه خانواده دیگر دامادمون محمد کریم جلیلوند که یک روز زودتر به خرم آباد رفته بودند ما هم به آنها ملحق شدیم و سفرهای نوروزی به جنوب کشورمان رو آغز کردیم. جاتون خیلی خالی  ، کلی خوش گذشت.

بعد از بازدید از قلعه فلک الافلاک  در شهر زیبا و سر سبز خرم آباد راهی اندیمشک شدیم و شب را در پارک دولت اندیمشک چادر زدیم. طول مسیر هم از جاده پل زال عبور کردیم که واقعا در این قسمت وزارت راه سنگ تمام گذاشته و کلی هم تونل در  طول مسیر در دل کوه حفر کرده اند. نا گفته نماند که پنج هزار تومان هم  عوارضی ورودی ماشینهای سواری رو از ما گرفتن. انصافا ارزش ایمن سفر کردن رو داشت. صبح زود روز سوم عید از اندیمشک راهی شهر دیدنی و زیبای اهواز شدیم.در بدو ورود به اهواز به نزدیکی پل کارون رفتیم  هوا کاملا خنک و بهاری و دلچسب بود. شب را هم در مدرسه ای در شهرک کارمندان شرکت نفت در خیابان کوروش بین فاز 2 و 3 رفتیم . طی تماسی که در اهواز با فریازان داشتیم خبر از بارندگی شدید باران بود که از آن طرف تلفن شنیدیم. مدرسه ای کاملا مجهز و شیک بود که در حیاط مدرسه هم جوجه کباب رو راه انداختیم. صبح روز چهارم هم راهی شوش دانیال شدیم. که حدود ساعت 10 صبح به شوش رسیدیم و از مقبره حضرت دانیال دیدن نمودیم.

دانیال یکی از پیامبران بنی اسرائیل (قرن هفتم قبل از میلاد) است . دانیال به زبان های عبری مفهوم (خدا حاکم من است) را دارد . در سال 655 قبل از میلاد وی را به دربار «نبوکد نصر» پادشاه بابل به اسارت بردند . وی در آنجا به علوم کلدانیان وزبان مقدس واقف گردید ودر حکمت از آنان پیشی گرفت . اولین واقعه ای که سبب نفوذ دانیال پیامبر گردید تعبیر خواب نبوکد نصر بود . بدین گونه پیغمبری خود را آشکار نمود ومورد توجه آن پادشاه قرار گرفت . وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت نمود ودر شوش ساکن شد ودر آنجا وفات یافت . آرامگاه دانیال پیامبر در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد . بنای زیارتگاه شامل دوحیاط است . بر روی گنبد مخروطی – پله ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه است.

عکس مقبره دانیال در شوش

قلعه های تاریخی خوزستان

این عکس قلعه آکروپل است بنا به  توضیحاتی که به ما ارائه گردید مشخص شد که :

موزه شوش دانیال

عکس موزه شوش دانیال( من و ابوالفضل پسرم )

مسیر حرکت بروی نقشه ایران

در عکس نقشه ایران (بالا )مسیر حرکت ما از تهران به طرف غرب کشور و سپس جنوب غربی کشور  با رنگ قرمز بر روی نقشه ایران رو مشاهده می کنید این مسیر و گشت و گذار در شهر های آن حدود 3500 کیلومتر بود که با خودرو پراید این مسیر به سلامتی بحمداله طی شد.

ادامه ... بعدا می نویسم

یادمان شهدای شرق کارون در حد فاصل روستاهای محمدیه و مارد در کیلومتر 17  جاده آبادان - اهواز قرار دارد. به گفته یکی از برادران راوی چندین جنگ برای شکست حصر آبادان از این مکان برنامه ریزی شده است . و این شهدای گمنام در همین نقطه به شهادت رسیده اند و پیکر مطهر این عزیزان از  نقطه  ای دیگری به این محل منتقل نشده است.

روستای مارد - محمدیه

یادمان شهدای شرق کارون

نوروز 90 عکس

این عکس در سواحل همیشه خلیج فارس در  بندر دیلم گرفته شده است.

در سال 1897 میلادی ژان ماری ژاک دومورگان فرانسوی جهت تحقیق و اکتشاف به شوش آمده و دولت فرانسه را متقاعد ساخته  تا محلی امن و مناسب برای هیات باستان شناسی فرانسه در شوش ایجاد نماید . جهت اسکان او و همراهانش و نگهداری آثار باستانی مکشوفه عملیات ساخت  قلعه شوش آغاز شده . برای این کار بلندترین نقطه تپه های شوش یعنی اکروپل انتخاب گردید و قلعه ای به شکل قلعه‌های قرون وسطی و ذوزنقه ای شکل بر روی آن ساخته شد. ساختمان این قلعه اغلب با خشت و بقایای باستانی آجرها و خشت های دوره های مختلف که در محوطه باستانی شوش باقی مانده بود به دست معماران دزفولی و با نظارت حاج مصطفی دزفولی بنا گردید و در سال 1912 میلادی کار ساخت آن به پایان رسید. این قلعه تا پیش از انقلاب اسلامی در اختیار فرانسویان بود و پس از آن به عنوان پایگاه باستانشناسی شوش مورد استفاده قرار گرفت  .

سپس به روی تپه ارگ  شوش رفتیم. با کسب اطلاعات مشخص گردید اینجا :

آپادانا

محوطه باستانی شوش در شهر شوش، محوطه وسیعی را در برمی‌گیرد، که بناها و سازه‌های معماری بسیار متنوعی پیش از تاریخ تا دوران اسلامی را در خود جای داده است. کاخ «آپادانا» یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های آن از شهرت عالمگیر برخوردار است.کاخ آپادانا به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی در حدود سال‌های 515-521 پیش از میلاد در شوش روی آثار و بقایای عیلامی بنا نهاد شد. دیوارهای کاخ از خشت و ستون‌های آن از جنس سنگ است. کاخ داریوش دارای قسمت‌های مختلفی از جمله تالار بار عام، دروازه و کاخ پذیرایی و همچنین دارای سه حیاط مرکزی است. دیوارهای کاخ از خشت با نمای آجری و ستون‌های آن از سنگ است. کاخ داریوش واحدهای مختلفی از جمله تالار بار عام، حرم‌سرا، دروازه و کاخ پذیرایی و همچنین سه حیاط مرکزی دارد. دیوارهای داخلی کاخ با آجر لعابدار منقوش با طرح‌های سربازان گارد جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی مزین بوده‌اند که بقایای به‌جای‌مانده آنها در موزه‌های خارجی و داخلی نگهداری می‌شوند.زیباترین آثار به دست آمده از ایوان‌های کاخ، آجرهای لعابدار منقوش، با طرح‌های سرباز گارد جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی است. ستون‌های سنگی این کاخ متشکل از چند قسمت، زیرستون، پایه ستون، شالی‌ستون، ساقه ستون، گل میباشد..

تاریخ : یکشنبه 90/1/14 | 5:49 عصر | نویسنده : نویسنده : عباس عبدالمحمدی | نظرات ()
صفحه اصلی |
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.